úterý 3. března 2015

Dostaň se s Bárou do formy


"Být fit neznamená držet dietu a být hubená. Být fit znamená jíst zdravě, sportovat a mít radost ze života!"

Tenhle projekt mě napadl, když mi zavolala mamka a potvrdila mi, že vyrážíme na dámskou jízdu k moři. Zajásala jsem radostí, jak to bude skvělý týden. Já, máma, švagrová a malá 3-letá neteř Markétka, prostě gang Nekolových ☺!

Na začátku plánování to nebylo jednoduché, pořád se nám tam pletly pracovní povinnosti, služební cesty a v mém případě i běžecké závody. Letos je můj hlavní osobní cíl zlepšení půlmaratonského času (sakra to už je za necelý měsíc!!) a také poprvé v životě uběhnout maraton a to rovnou ten pražský. Maraton je v neděli 3. 5., takže následující týden se jevil jako ideální vyrazit k moři. Slovo dalo slovo, pár večerů strávených na internetu a zájezd byl koupený.

V tu chvíli mě napadlo, ty jo, to už je za dva měsíce, to by chtělo se do toho pořádně obout a být fit do plavek.

Kdo mě zná, nebo přečetl pár mých článků, tak ví, že jsem zastáncem zdravého životního stylu, čili zdravého jídla a sportování. Na druhou stranu nejsem robot, jsem člověk, ženská, která když má blbý den, tak by nejradši zalezla do peřin a jedla vše zakázané a dívala se u toho na romantický film.

Touto výzvou chci namotivovat všechny holky, aby se nebály být k sobě upřímné, nestyděly se za to, že nejedí a nesportují podle tabulek a dnešních trendů. Důležité je dělat vše pro to, aby se sebou byly spokojené, měly ze sebe radost a hlavně, aby měly rády samy sebe.

O co tedy vlastně půjde? Rozhodla jsem se, že do 4. 5. (odjezd k moři) se kousnu a budu jíst opravdu zdravě, dostatečně, zaměřím se na pitný režim a nebudu líná a budu víc vařit a pravidelně si chystat jídlo. Své pocity, zážitky, nápady, recepty, chutě, hříchy a úšlapy vedle s vámi budu sdílet a budu doufat, že mě v tom nenecháte a půjdete do toho se mnou. Není nic lepšího, než mít partu lidí se stejným zájmem, se kterými si můžete předávat rady a tipy na skvělé recepty a sdílet sportovní zážitky.

Výzva je primárně na 2 měsíce, ale cílem je ne se vším skoncovat po odjezdu k moři, ale plynule pokračovat i nadále a nad jídlem více přemýšlet. Ne nadarmo se říká: Jsme to, co jíme ...

Mé hlavní cíle jsou :

  • Zaměřit se na pravidelnost, jíst menší porce alespoň 5-6x denně
  • Pitný režim: 2 – 3,5 l vody (dle sportu)
  • Omezit konzumaci alkoholu (i sportovci pijou, nemyslete si ☺)
  • Nejíst pozdě večer, snažit se večeřet včas
  • Nevynechávat svačiny, jak ty dopolední, tak i ty odpolední
  • Dostatečně spát a dopřát si odpočinek

A jaké jsou vaše cíle, jste na tom podobně? Nestyďte se a sdílejte s ostatními, jen tak budou vaše cíle vyřčeny nahlas a nebude tak jednoduché se z toho vykroutit. 

Dnes je první den výzvy a jsem na cestě domů ze slunečné Itálie, kde jsem si užívala 5 dní lyžování. I přes omezené možnosti, jsem se snažila držet svých cílů.

Ráno miska ovoce (jablko, 2 kiwi, 2 mandarinky) smíchané se slunečnicovými semínky a k pití čaj. Ke svačině mandarinka na lanovce. Na oběd jsem zvolila italskou polévku Minestrone a k pití opět čaj, tentokrát zelený. V autě cestou do Prahy jsem ujídala nakrájené ovoce (jablko, mandarinky, hrušky) a dala jsem si 2 knackebroty s veganským sýrem, trocha olivového tofu a rajčata. K pití vodu.

Co vy, jak jste zvládly dnešní den?

Těším se na vaše komentáře ☺!

Bára

1 komentář :