středa 25. září 2013

Večeře po sportu, co je vhodné a co ne?


Taky se vám to stává? Celý den plníte předsevzetí, že právě ten dnešní den je začátkem vašeho nového životního stylu. Začínáte zdravou snídaní, před oběd zařadíte svačinu a po zdravém obědě zase posvačíte. To by nám šlo. Večer po práci bychom měli zvládnout ještě nějaký sport. Takže vyrazíme běhat. Běží se nám lehce a říkáme si, že to bude díky celodenní zdravé stravě. Ale co k večeři? Po celém tom náročném dni a sportu bychom ledničku snědli nejradši celou. Skoro bysme si řekli - však si to za ten den zasloužíme :-). No je to skoro pravda!


Když budeme poslouchat svůj rozum a budeme se držet tří jednoduchých zásad doplníme důležité živiny, potěšíme chuťové buňky a nebudeme mít hlad.

ZÁSADA č. 1
Večer se vyvarujte sacharidů ve velkém množství. Co si pod tím představit? Talíř špaget nebo velká (i když vegetariánská) pizza nejsou zrovna vhodnou krmí.

Vhodnější je rýže, ideálně tmavá nebo brambory uvařené ve slupce. Pokud máte rádi cizokrajnou kuchyni, můžete si dát thajské skleněné nudle se zeleninou.

ZÁSADA č. 2
Nejlépe uděláte, když si dáte bílkoviny se zeleninou.
Co tím máme přesně na mysli? Plátek kuřecího masa nebo ryba se zeleninou jsou ideální večeří. Ptáte se, jestli vás to dostatečně zasytí? Ano, koneckonců vyzkoušejte a uvidíte! Zeleniny si můžete dát kolik chcete, mějte ale na paměti, že vhodnější bude tepelně upravená.

Pozn.: Vyvarujte se paprice, ta se dlouho tráví, jinak se ale kreativitě meze nekladou.

ZÁSADA č. 3
S večeří byste neměli otálet. Jezte nejméně 2-3 hodiny před ulehnutím do postele, jinak se vám bude špatně spát.

A to je vše, takže teď už vám popřeji dobrou chuť!

Žádné komentáře :

Okomentovat