neděle 1. července 2018

#sledujcojim



Jídlo je pro mnohé z nás největší kámoš a nepřítel v jednom. Často se jídlem odměňujeme, ale na druhou stranu si ho i odpíráme, proč? V posledních letech se jídlo stalo trendem, hlavním tématem rozhovorů, internetu, blogů, knihkupectví nabízejí nespočet titulů zabývajících se jídlem. Já jídlo řeším už dlouhá léta, experimentuji s různými výživovými směry, neustále se ohledně jídla vzdělávám a témata kolem jídla a jeho vlivu na sportovní výkon mě prostě baví.


Není to ale vždy růžové a k jídlu se pojí i spousta zlozvyků a špatných návyků. Co s tím? Já zvolila asi tu nejlepší cestu, našla jsem si k tomu parťáka, Lu Gregorovou, se kterou jsme se jednou u kafe rozpovídaly o našich jídelních peripetiích a domluvily jsme se, že uděláme společnou červencovou challenge a podíváme se těm našim zlozvykům na kloub. A co nás vlastně s Lu spojuje, a v čem jsme naopak rozdílné?

S Lu nás spojuje láska ke CrossFitu a zdravému jídlu. Lu je v CrossFitu profesionál a věnuje se mu naplno dokonce jako trenérka, já jsem CrossFitový amatér, který se snaží neustále zlepšovat. Lu je vegetarián, já jsem zase podlehla Whole30/Paleo stravovacímu směru. Lu bydlí v Praze a má čas si jídlo chystat doma. Já to mám zamotané a žiju na střídačku v Berlíně, v Praze a na hotelích při služebních cestách a přípravu jídel řeším vždy operativně. U nás doma platí co dům dal a když nic nedal tak stejně něco musím vymyslet! Obě máme hodně společného a mimo jiné i určitý perfecionismus, kterého teď chceme docílit i v našem stravování.

Rozhodly jsme se pro vzájemnou červencovou challenege, kdy se nejen vzájemně podpoříme ve zbavení se svých jídelních zlozvyků, naučení se pravidelné přípravě jídel, ale budeme s vámi také sídlet náš jídelníček, recepty obsahující surovinu týdne a hlavně naše pocity, pády a úspěchy.


Budete mít možnost nahlédnout pod pokličku vegetariánskému a Paleo jídelníčku pro sportovce zaměřeného na silové sporty, konkrétně CrossFit zpestřený běháním a turistikou. Recepty a tipy na jídla budou vždy zahrnovat surovinu týdne, kterou si navzájem vždy po týdnu s Lu určíme. Každá z nás z dané suroviny v týdnu připraví snídani, oběd, večeři a podělí se s vámi o recept.

Není čas ztrácet čas - od zítra začínáme a s výběrem suroviny pro první týden jsme začaly z lehka a vybraly jsme: vejce.

Proč zrovna vejce? No já upřímně vejce několik let nejedla, protože nazapadaly do zásad veganské stravy. Doteď si pamatuju jak mi děda řekl, že žloutek je nedodělané kuře a od té doby jsem nechtěla jíst chudinku male nevyvinuté  kuřatko. Vejce jsou často strašákem i kvůli cholesterolu a že se to s nimi nemá přehánět. Já se do vajec díky Whole30 zamilovala a dělám si je na všechny způsoby-naslano, nasladko, naměkko, natvrdo, no prostě se ze mě stává vajíčkový expert J!



Takže Lu, těším se na tvé vaječné recepty, já už jich mám pár připravených a myslím si, že ti budou hodně chutnat a doufám, že i vám J!

No, a abyste neměli problém s hledáním našich jídel, fotek, vždy je označíme hashtagem #sledujcojim. Rády se budeme inspirovat i vašimi recepty, tak je na Instagramu označujte naším hashtagem.

Tak teď nás s Lu čeká nákup, naplánovat jídlo na nadcházející dny a nejlepší je na tom ta euforie a radost, kterou z naší společné challenge máme!

HvF Bára

3 komentáře :

  1. Já jsem pravý milovník všech vaječných pokrmů. Od mala ! :D A nejlepší je úplná klasika, vejce naměkko, osolit a chleba ! :D

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
  2. Vejce jsou super! Dají se udělat na milion způsobů a nakombinovat s čímkoliv. Já zbožnuju kombincai vejce, avokádo, trocha banánu, kešu máslo a posypat strouhaným kokosem...mnammm :)

    OdpovědětVymazat
  3. Lu je cela ja 😁 taky nestíhám, nechce se mi, jsou důležitější věci, než se starat o jidlo. A ve chvíli, kdy mám stres, vypina se mi pocit hladu. Nebo ho stačí neposlechnou na první dobrou, a už se neozve. Takže jdu sledovat 😊

    OdpovědětVymazat