sobota 1. října 2016

Očistný říjen


Podzim je tu a s ním spousta zajímavých věcí. Já mám podzim moc ráda, baví mě podzimní moda, kdy ještě nemusíme nosit péřové bundy a můžeme se procházet parkem plného popadaného listí.
Často na mě padne relaxační nálada a dostanu se do takového zajímavého myšlenkového režimu. Zaměřuji se na motivační knížky, sypané čaje, vonné tyčinky a celkově na očistu duše a těla. S tím souvisí i jídelníček, který se oproti letním studeným salátům, čerstvému ovoci a vychlazeným limonádám, výrazně liší.


Na podzim se jí hodně jablka, hrušky, kořenová zelenina, polévky a velmi oblíbená dýně. Místo ledové kávy a domácí limodány si dáváme sypané čaje různých příchutí a zeleninové štávy.

Měsíc říjen bych chtěla věnovat očistě a to všeho možného. V prvé řadě očistnému jídelníčku, zajímavým lehce duchovním knihám, čistce v šatníku a také úpravě sportovnívh aktivit.

Dala jsem si dohromady plán a budu ráda, když do toho půjdete se mnou a uděláme společně revitalizaci svého já, co vy na to?



Jídelníček:

Říkala jsem si, že bych podstoupila nějakou detoxikační kůru, ale nakonec jsem to přehodnotila. O detoxikační štávový půst a další podobné kůry jsem se pokoušela již několikrát, ale budťo jsem to nevydržela, protože jsem nechtěla polevit na sportovních aktivitách, a nebo mě to neudělalo úplně nejlépe.
Můj detox bude zaměřený na cukr a jeho vyřazení. Po letních měsících kde na nás všude vyskakovaly sladké bomby, je čas opět cukr vyřadit. Již jsem jednou podstoupila 8 týdenní program podle knihy Sladký život bez cukru a bylo to opravdu znát a pomohlo mi to srovnat vnitřní pochody v těle.



Nedávné výsledky na intolerance potravin mi ještě vyřadily všechny mléčné výrobky, soju a obilniny. Po přečtení článků a knihy Jídlo na prvním místě, jsem zjistila, že by pro m+ bylo nejlepší jíst podle pravidel Whole 30.

Ve zkratce byste měli jíst maso, ryby, zeleninu, omezeně ovoce a ořechy. Žádné obiloviny, luštěniny, mléčné výrobky, soju, med a další dochucovadla. Více o whole 30 se dozvíte na těchto stránkách Paleo snadno.



Nejdříve jsem si říkala, že to je blbost s tím žačít když budu druhou půlku měsíce na dovolené, ale naopak to bude ideální. Jedeme do Indonésie a tam se jí hlavně maso se zeleninou, případně s rýží. Nejsou tam žádné lákavé kavárničky, zdravé bio dobroty a podobná lákadla.

Pro mě to bude znamenat vyřazení tofu a dalších produktů ze soji, žádné bezlepkové pečivo a suchary, káva pouze černá a zařadit maso.

Jsem na sebe zvědavá, ale s váší podporou to určitě zvládnu! Tak co, kdo se mnou podstoupíte program Whole 30 v říjnu?



Knihy:

Mám ráda motivační knížky zaměřené na rozvoj člověka, jeho schopností a dovedností a celkové postavení v dnešní době. Některé knihy jsou svým obsahem tak silné a inspirující, že se pravdily z nich řídím již několik let. Tady je výběr mých nejoblíbenějších:









Vítr v šatníku:

Už několik let si každý večer chystám oblečení na následující den. Většinou mám 3 hromádky, věci na běh věci na cvičení a věci do práce. U věcí na cvičení je asi výběr nejjednodušší, cvičí se uvnitř a němusím řešit jetsli bude pršet a kam jdu po práci. Běžecké věci trvají déle, protože musím kouknout na předpověd počasí a také vědět, kdy půjdu běhat jestli ráno nebo večer a na jaký povrch.



No a největší utrpení je oblečení do práce, to je vždycky boj! Je to hodně ovlivněno tím jak se večer cítím. Když je mi fajn, tak vybírám barevnější kousky zajímavých střihů a takové, ve kterých budu vidět. No a když je mi pod psa, hledám černý velký pytel do kterého se zabalím a nikdo mě nepozná.
Při výběru civilního outfitu často obrátím na ruby celou skřín a občas narazím na zajímavé kousky, na které jsem úplně zapomněla.



Chci se tedy zaměřit na zapomenuté kousky a aspoň 2 x týdně jít do práce jako elegantní mladá žena. Po zbytek týdne mám povolené barevné Nike věci  :) !
A druhý úkol je, že si nic na sebe nekoupím a unosím to, co mám ve skříni.

Sportovní aktivity:

S příchodem podzimu se mění i sportovní nálada, venkovní sporty se přesunují pomalu dovnitř, rána začínají být chladná a tmavá a nejoblíbenějším místem, obvzlášt po ránu, je vyhřátá postel. Chce to pevnou vůli a odhodlání, ale udržet si nabitý sportovní program je reálné. 

Jsem odpůrcem běhání na páse, unudila bych se běhat na něm každý den a koukat na stejné místo před sebou, takže chci nadále běhat venku. Dlouhým běhům se chci věnovat o víkendu, kdy mám čas běhat za světla a přes týden chci více chodit na dráhu a běhat svižnější běhy přes oběd. Kromě kruhových trénink, bych se alespon jendou v týdnu chtěla dostat na hot jogu a novým cílem je 1 x v týdnu plavání. 



To bude pro mě nějhorší, plavat a navíc v zimě  :( ! Na centrále jsem se přihlásila do triatlonového oddílu a plavání je jednou týdně, tak mě snad donutí chodit! To dám!

A co vy, jako jsou vaše cíle a plány na podzim?

Pojdtě do toho s námi a udělejte v měsíci říjnu něco jinak, nově, lépe, čistěji, zdravěji…




Přidávejte hashtag #rijnovaocista a #holkyveforme

Abychom vás namotivovaly, máme pro vás soutěž o smoothie ebook plný inspirativních receptů a nápadu na výborné chuťové kombinace.

Na Facebooku nebo instagramu sdílejte vaši oblíbenou smoothie kombinaci společně s fotkou a označte na fotce náš blog holky ve formě. Dále označte líbí se mi stránky Průvodce výživou.

Nezapomeňte přidat hashtag #rijnova ocista a #holkyveforme

Těšíme se na vače smoothie fotky a take napiště do komentářu, kdo se k nám přidá do říjnové očisty.






1 komentář :