pondělí 14. března 2016

Sugar Free Challenge: 5 týden



Má výzva bez cukru stále pokračuje, jen se musím přiznat k týdennímu výpadku, kdy jsem nesepsala shrnující článek, jak probíhal 4 týden a co mě čeká v týdnu číslo 5.

Příznám se, minulý týden jsem měla nečekaně hodně věcí k řešení,  do toho jsem byla lehce nemocná a plán 5.týdne jsem nedodržela jak bych měla a dala si i něco sladkého. I mistr tesař se někdy utne a nebudu vám lhát, jak vše báječně zvládám, když to není pravda.

Nevím, jestli to bylo z důvodu nečekaných starostí, zejména kvůli večernímu učení se do školy, nebo se jen dostavila obávaná krize.

Jak píše i Sarah ve své knize, když se nedaří, neřešte co bylo, ale začněte co nejdříve opět fungovat dle původního plánu.


Nehřešila jsem ve velkém, měla jsem 2x sladkou kaši k snídani a kousek koláče, sice zdravého, ale cukr tam byl. V návalu večerních nervů spojených s učením jsem zaháněla chutě sušeným banánem a i jsem neodolala ‘źdravým sušenkám’’ s agave sirupem.

Minulý týden tedy nepovažuji za úplný a budu ho opakovat znovu a poctivě, protože ne nadarmo se říká, že s poctivostí nejdál dojdeš.


Co mě tedy v 5. týdnu čeká?

V tomto týdnu by se tělo mělo začít detoxikovat a tím pádem i žalostně volat po cukru. Uvidíme, jak to bude v mém připadě, když jsem v minulém týdnu povolila otěže a pár sladkých věcí snědla.
Sarah radí, jak se vyvarovat situacím, kdy jste doteď byli zvyklí přijímat cukr. Její doporučení zní sepsat si situace, kdy míváte nejvíce chutě na sladké a napsat si, co v této situaci uděláte.
U mě se chuť na sladké objevuje střídavě v těchto situacích:

-       ráno ihned po probuzení : pomáhá mi mít z předešlého večera uvařený čaj v konvici, ráno si ho jen přihřeju a zaženu chuť na sladké
-       odpolední svačina: nosím si z domova připravenou slanou svačinu, například nakrájenou zeleninu s tofu, suchar s pomázánkou, ořechy. Když se dostaví chuť na sladké, dám si svačinu a chutě jsou pryč.
-       dopolední chutě: zjistila jsem, že společně se slanou snídaní nemůžu pít kávu, dávám si jí třeba až kolem 10:30-11:00. Pokud si dám větší hrnek s hodně mléka, tak mám hned chuť na něco sladkého. Když si dám malé silné preso s kapkou mléka, vůbec mě chuť na sladké nehoní
-       večerní chutě: tady pomáhá hrst ořechů, pár lžic bílého jogurtu a nebo hodně čaje

Sarah také radí zavést rozhodující dvacetiminutovku. Jakmile je chuť na sladké, stopnout si 20 minut a pokud chuť na sladké stále trvá, tak si jí budete muset něčím zahnat.
Další doporučení, jak podpořit detoxaci, jsou návštěva sauny, pití bylinkových čajů, zajít si na akupunkturu a užívat skořici na navození sladké chuti.

Tak uvidím, jak se s tím v příštím týdnu poperu…..


Žádné komentáře :

Okomentovat