neděle 17. ledna 2016

Americký roadtrip 2.díl

Los Angeles:

Jestli se vyhlašuje soutěž o nejnudnější a nejmonotónnější dálnici na světě, tak cesta do Los Angeles je jasným vítězem. Nic nudnějšího, rovnějšího a neubíhajícího jsem asi nezažila!
A to jsem byla pouze spolujezdec, co potom chudák Honza, který řídil?! Jeli jsme opravdu asi 6 hodin jen rovně, minuli jsme 2 pumpy, kde bychom nezastavili ani kdybychom umírali a marně jsme hledali na cestě něco zábavného. Nebylo tam nic, ale jako je že vážně nic! Jen poušť, poušt a zase jen poušť!

Měli jsme žízeň,  byli jsme už usezení, potřebovali jsme pauzu a v tom se před námi rýsovalo něco jako město. Ano, bylo to konečně větší město a dokonce jsem zahlédla logo Starbucks. Honzi, jedeme za logem, kafe, kafe, kafe! Honza, který Starbucksem opovrhuje a přijde mu to trapně americký styl pití kávy (a má pravdu), zajásal také. Když máte žízeň, potřebujete osvěžit ducha a mysl, tak i dříve opovrhovaná sít kaváren je pro vás jako dar z nebes. Chvíli jsme bloudili, ale pak jsme konečně našli náš cíl. Dali jsme si kávu, studené pití a využili free wifi a hledali ubytování.

Náš cíl byl jasný, bydlet blízko Long Beach, kam budeme chodit ráno běhat. Našli jsme celkem slušný motel hned u Long Beach, takže naše cesta už měla konkrétní cíl.

K pláži jsme dorazili asi kolem třetí hodiny odpoledne, ještě bylo teplo, svítilo sluníčko, ale na koupání to bohužel nebylo. Procházeli jsme se po pláži a čerpali energii ze sluníčka. K večeru jsme se ubytovali a šli se projít do centra a zašli jsme si na večeři do řecké restaurace. Konečně pořádné, dobré veganské jídlo a k tomu lahev vína, no ideální zakončení dne.

V Los Angeles jsme byli celkem 4 dny. což na návštěvu všech částí bylo tak akorát. Los Angeles se skládá z několika částí: Long Beach, Los Angeles, Santa Monica, Hollywood a přilehlé části Beverly Hills. Nejhezčí byla asi Santa Monica, měli moc pěkné pláže, promenádu plnou zajímavých obchodů, restaurací a kaváren.

Beverly Hills a Los Angeles jsme projeli jen autem, a udělali jsme dobře, pěšky bychom se uchodili a ztratili celý den. Jeden den jsme věnovali návštěvě Universal studií, na které jsem se těšila jak malé dítě. Výhoda byla, že bylo po sezoně a v parku bylo poloprázdno, žádné fronty a hodinové čekání na 2 minuty adrenalinu. Na druhou stranu bylo spousta atrakcí zavřených a asi jsem čekala více. Jediná zábavná atrakce byla mumie, což byla horská dráha, jinak to bylo většinou vše 3D plátno a pohyboval se s vámi vozíček. Užili jsme si to, ale bylo vidět, že řada atrakcí byla už zastaralých a chtělo by to do parku vnést novou energii. Tou novou energií by měly být Harry Potter a Bradavice, které se mají otevřít v dubnu 2016.

S Los Angeles jsme se rozloučili ranním během po Long Beach a vydali se směrem do San Francisca.
Cesta do SF už byla zajímavější, projížděli jsme městy a bylo se aspoň na co koukat. Než jsme dojeli do SF zastavili jsme se v Santa Barbaře, Morro Bay, Monterey a přespali v San José, kde jsme měli koupené lístky na hokej.

Hrálo San José s Hertlem proti Florida Panters v čele s Jardou Jágrem. Bylo milé vidět, jak američtí fanoušci hrdě nosí dres s nápisem Hertl na zádech, byla jsem pyšná na to, že jsem z Čech. Jedna věc mě zaujala a to, že Američani skoro vůbec nefandí. A ještě pozoruhodnější je, že ani neskandují, když dá gol soupeř. S Honzou jsme se v jednu chvíli zapovídali a pak jsme asi po 10 minutách koukali na skóre a divili se, jakto, že tam má Florida gól, vždyť nikdo neskóroval. Při dalším floridském gólu jsme viděli, že nikdo nevydal ani hlásku, nikdo nepískal, ani moderátor nehlásil, kdo gól dal. San Jose vyhrálo, Hertl dvakrát asistoval a Jarda se na ledě jen ploužil, asi měl blbý den.

San Francisco:

Naší poslední zastávkou bylo San Francisco, město kopců a mostu Golden Gate a musím říci, že tohle město ve mě zanechalo pozitivní energii a klidně bych tu mohla žít.
Bydleli jsme v dobré čtvrti, kde jsme se cítili bezpečně, v obklopení parků, necelé 2 míle od Golden Gate mostu. První den jsme se ráno vydali přeběhnout Golden Gate most a proběhnout se po pobřeží, udělat pár fotek a vzhůru do centra města.

První den jsme se prošli po tzv. Fishermens Warf, prošli se po všech důležitých Pierech a přes financial district jsme se vrátili zpět na motel. Ráda chodím všude pěšky, takže jsme nachodili asi 20 km. Během dalších dní jsme každé ráno zahájili během kolem Golden Gate mostu a v okolních parcích.  Vyšplhali jsme na dva nejvyšší body města, strávili půl dne na Alcatrazu, prošli čínskou čtvrt, viděli nového Jamese Bonda, navštívili food market, pořádně zmokli a udělali asi 200 fotek.

San Francisco se od ostatních amerických měst liší a to nejen svou vizáží, ale především atmosférou, energií  a lidmi, kteří tu žijí. Mé osobní vnímání bylo, že jsou tu lidé zdravější, více sportují, zdravě jedí, jsou veselejší a celkově se město podobá evropským městům.
Nenarazili jsme skoro na žádné fast foody, převažovali menší bistra, kde se nabízel jak klasický americký hamburger tak také salát, zdravé sendviče a fair trade káva. Každé ráno jsme potkávali běžce, skupinky lidí cvičící společně jógu, tai-chi nebo makali ve venkovních fitness stations. Kopcovitý profil města dodává SF jediněčnost, rozmanitost a  vyjímečnost mezi americkými městy.

Amerika má spoustu pozitiv, ale i negativ a záleží z jakého úhlu pohledu na ni nahlížíte. Velká města jsou nabitá energií, restauracemi, obchody, moderními lidmi, trendy a novinkami na trhu a v téhle Americe chcete žít. Pak si ale musíte uvědomit, že na to, aby si to člověk opravdu užil, bydlel v bezpečné a hezké čtvrti, chodil do zdravých a chutných restaurací, oblékal se dle nejnovějších trendů, musíte patřit do střední ba dokonce vyšší třídy.

Po návratu domů jsem se byla projít v centru  a měla jsem chuť zakřičet na celé Staroměstské náměstí, Praha je nádherná a já ji miluju!

Je to tak, všude dobře a doma nejlépe. Praha je jedinečná a kdo chce může si tu najít i něco z té Ameriky.