pátek 14. listopadu 2014

Čím si zpestřit pitný režim?


I když už není léto a nemáme třeba takovou žízeň, stejně bychom neměli zapomínat na dodržování pitného režimu. Na podzim se zvyšuje frekvence návštěv fitek a saun, kde taky něco vypotíme. Příjem tekutin by měl být ale plynulý v průběhu celého dne. Ženy by měly vypít cca 1,6 – 2 litry denně. Do tohoto množství se samozřejmě nepočítá káva ani alkohol. Zapomenout bychom měli i na sladké limonády a energetické nápoje. Co tedy pít?
Nejlepší je samozřejmě voda. Neperlivá a neslazená. Pár kapek citronu jí dodá příjemnou chuť. S minerálkami by se to nemělo přehánět. Určitě je fajn pít různé čaje (nejlépe zelené, bílé či bylinkové), které hezky zahřejí v podzimním počasí. Dalším zdrojem tekutin můžou být ředěné ovocné a zeleninové šťávy a džusy.




Já jsem teď nedávno při courání mezi regály v supermarketu objevila kokosovou vodu s kousky kokosu. Vzala jsem si jí na vyzkoušení a fakt mi chutnala. Kokosová voda je bez tuku, bez cholesterolu, má nízký obsah kalorií a neobsahuje umělá barviva, konzervační látky nebo sladidla. Je přirozeně osvěžující a má sladkou ořechovo kokosovou chuť. Je v ní hodně draslíku, hořčíku, vápníku a sodíku a dobře hydratuje. Obsahuje cukr, ale jen malé množství a cukr je přírodní. Vždycky ale raději čtěte informace na obalu… Při pití kokosové vody stále přijímáte nějaké ty kalorie. Takže je dobré ji pít opravdu jen občas.


Můj druhý tip je Fitness syrovátkový nápoj. Ochutnala jsem zatím ten od Madety a byl dobrý. Chutná jako džus a je bez umělých aromat, barviv nebo konzervantů. Základ nápoje tvoří kyselá syrovátka vznikající při výrobě tvarohu. Obsahuje až 50 % podíl mléčné sušiny tvořený důležitými látkami z hlediska výživy. Jsou to syrovátkové bílkoviny, snadno stravitelné, s optimálním poměrem všech esenciálních aminokyselin, laktóza, což je mléčný cukr a mléčné kyseliny, které zlepšují příjem vápníku. Vyrábí se v různých příchutích, např. Citrusy, Brusinka nebo Mango. 


A do třetice bych chtěla zmínit můj nejnovější úlovek a to je Himal. Himal neboli chebule srdčitá je vysokohorská himálájská bylina, která má přezdívku “nektar nesmrtelnosti”. Má vlastnosti, které posilují imunitní systém. Povzbuzuje činnost jater a ledvin, podporuje obranyschopnost a vylučování toxinů z těla. Používá se při detoxikaci, vyčerpání, pro regeneraci při rekonvalescenci. Působí také na metabolismus tuků a krevního cukru v těle a mírně snižuje hladinu krevního cukru. Já jsem si koupila směs, do které je přidán ještě sušený zázvor. Myslím, že ideální v tomto období různých nachlazení. 




A co vy? Jaký je váš oblíbený nápoj? Zpestřujete si pitný režim nebo jste věrní jen vodě? :-)

2 komentáře :

  1. Kde se dá Himal koupit? Já jsem v tomto období věrná vodě s citronem a všem druhům čaje, nejvíc ale mátovému a večer vanilkovému s kapkou mléka :-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Báro, Himal jsem sehnala v apatyce Astrál na Andělu. Krom jiného tam mají různé výrobky z rakytníku a ženšenu, pro které tam taky chodím. Jinak díky za připomenutí mléka do čaje. Taky mi chutná a asi si ho tam zas po delší době opět přidám :-) Lenka

    OdpovědětVymazat