čtvrtek 14. listopadu 2013

Hurá do mučírny!


Moje posilovací sezóna začíná s příchodem chladnějších měsíců a končí na jaře. Návštěva fitka je pro mě ideální variantou tréninku, když už je večer tma a nechce se mi ven. Taky je třeba přes zimu trochu zapracovat na kondici a síle.

Většinou využívám volně přístupné stroje v posilovně, kde v několika sériích opakuji cviky na různé partie těla s přiměřeným závažím nebo občas zajdu na některou z vedených lekcí.

Naposledy jsem vyzkoušela Bodypump a musím říct, že to bylo napoprvné docela náročné. Jedná se o posilování s vlastní vahou i různými pomůckami jako jsou tyče, činky nebo steppery. Zahřátí probíhá podobně jako při klasické hodině aerobiku, pak následuje posilování. Cviky jsou v první části lekce zaměřeny na tonizaci velkých svalových skupin na stehnech, hrudníku a zádech. Dále se procvičují střední a malé svalové skupiny – nohy, ramena, paže, břicho, hýždě a bedra. Zjistila jsem, že mojí nejslabší stránkou jsou paže. I otevření láhve s pitím byl pro mě po sérii cviků s velkou činkou problém. Je velmi důležité zvolit pro sebe přiměřenou zátěž!



Některá fitka nabízejí i hodiny mého oblíbeného Nike Dynamic Trainingu (nebo také Nike Training Clubu). Cviky jsou inspirovány různými sporty, např. fotbalem nebo basketbalem. Většinou se jedná o kombinaci prvků posilovacích, cardio, protahovacích, balančních, cviků na obratnost a také na posílení břicha a zad s pomůckami i bez.

Program není příliš vhodný pro začátečníky, spíše pro již zkušenější sportovce. Vše se odehrává ve skupině nebo týmech, součástí programu jsou i různé soutěže. Rozhodně se nejedná o streotypní cvičení. Hodně se toho naběhá a naskáče a není problem se pěkně zničit.



Někdy bych ještě ráda vyzkoušela TRX. Je to závěsný posilovací system, který se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky zakončenými madly pro ruce i nohy. Samotné cvičení probíhá tak, že jedna část těla je vždy na podložce a druhá je zavěšena na TRX. Při tréninku procvičíte svaly celého těla, používáte pouze svou tělesnou hmotnost a ještě ušetříte čas, který byste normálně strávili hledáním vhodného stroje nebo činky.

Na výběr je opravdu hodně druhů cvičení, jde jen o to vybrat si to pravé, které člověku sedne a baví ho. Tak do toho! Hodně štěstí při hledání.

2 komentáře :

  1. V posilovně jen v zimě? to bych nepřežila :D potřebuju ji celoročně...
    Na bodypump bych někdy zašla, je to trochu podobné crossfitu?:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja pres leto radsi trenuju venku, do posilovny zalezu jen kdyz je opravdu osklive pocasi. Vetsinou se snazim posilovat hned po behani, aspon briho, zada a zadek a k tomu mi staci i obyvak :-) Na crossfitu jsem jeste nebyla, ale co jsem tak zjistovala, tak je to dost podobne. Akorat na bodypumpu se opravdu hodne cvici s tou velkou cinkou.

    OdpovědětVymazat