pondělí 11. listopadu 2013

Běžecké začátky


Je mezi námi spoustu virtuálních běžců. Chystají se začít běhat každým dnem, mají něco načteno, ve skříni běžeckou výbavu, ale ještě se neodhodlali. Je na čase vyběhnout skutečně :). Když dodržíte nejdůležitější zásady, běh vás bude bavit. A to je nejdůležitější – běh vám musí přinést především radost a dobrý pocit. Když „přepálíte“ hned první běh, budete se horko těžko přemlouvat do dalšího.
Nikdy nedosáhnete správných výsledků, pokud budete běhat pouze jednou či dvakrát do týdne, jindy vynecháte a příště se „to” pokusíte dohnat uběhnutou vzáleností.

Takový trénink vás od běhu spíš odradí. Zpočátku běhejte třikrát až čtyřikrát týdně (pokročilí by měli běhat dokonce šestkrát až sedmkrát týdně) a uběhnutou vzdálenost navyšujte jen o stovky metrů.

Co si pod tím přesně představit? Tak například: V pondělí uběhněte 1000 m, ve středu 1500 m, v pátek 2000 m a v neděli 2500 m (nebo si dáte volno ve formě procházky, strečinku apod.).

Pamatujte si, že není ostuda, když při svém prvním tréninku zvolíte rychlejší chůzi. Koneckonců i svižná chůze je skvělý pohyb. Příště se pak snažte přejít do pomalého klusu a tempo postupně navyšovat.

Postupné navyšování uběhnutých kilometrů a pravidelnost působí jako prevence před stavy, které jsou odborně nazývány jako přetížení či přetrénování organismu.

Tělo se musí naučit běh přirozeně přijímat podobně jako jídlo nebo spánek. Nesnažte se zpočátku o co nejvyšší výkon. Dbejte na pravidelný pohyb. Musíte si odnést dobrý pocit.

BĚH VÁS MUSÍ BAVIT :)

2 komentáře :

  1. Zdravíčko milé dámy! Mohu se zeptat, jakým způsobem se zbavit začátečnického 'kachního běhu' ??? Víte co myslím - ťapání a nožky za zády do strany aneb jak říká mistr Škorpil - charakteristika českých běžců začátečníků... Hodí se na to nějaký cvik z běžecké abecedy? Dík moc a šťastný nový rok ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, urcite je fajn, pozadat nekoho, kdo technice behu rozumi, aby se na tebe podival a poradil. Jinak spravne by melo chodidlo dopadat na vnejsi stranu paty, pak se jako kolebka zhoupnout a odrazit se z palce. Kdyz na to budes myslet, tak by se melo odstranit takoveto placani. Doslap by vlastne nemel byt prilis slyset. Dalsi dobry tip je bezecka abeceda. To jsou ruzna cviceni na zlepseni techniky behu. Tim by se take mely odbourat zbytecne pohyby navic, ktere ti ubiraji energii. Klidne zkus prijit na nektery z Nike treninku a my ti radi poradime :-)

    OdpovědětVymazat