středa 2. října 2013

Nástrahy podzimu


Jak se zpívá v jedné písničce: „skončil čas trenek, ale já zas něco vymyslím!“ :-)
Léto je nekompromisně pryč a je třeba se smířit s tím, že sluníčka bude čím dál méně a z práce či školy už budeme chodit za tmy. Podzim je sice období krásně zbarvených stromů, ale přináší s sebou taky chřipky a virózy, špatné nálady a tak dále. Abychom zůstaly pořád holkami ve formě, chci vám připomenout několik již mnohokrát opakovaných rad.

Nepřestávejte běhat

Pohybem si osobně vždycky zlepším náladu. Zároveň si udržuju kondičku a hned tak něco mě neskolí. I když už venku není nejtepleji, nedovedu si představit, že bych kvůli horšímu počasí vysadila. Stačí se jen dobře obléct a obout a problém je vyřešen. Návod, jak vyzrát na tmu a chlad můžete nyní najít i v prodejnách Nike, kam čerstvě doputovala nová kolekce s funkčními a voděodolnými materiály, které na sobě mají i reflexní prvky. A pokud na běh podzimními ulicemi a parky nechcete být sami, můžete navštívit některý z veřejných tréninků, které pro vás Nike organizuje. Jejich rozvrh najdete tady: běžecké tréninky. Podzim už žádného běžce nezaskočí.


Zvyšte příjem vitamínů

Stará, dobrá a pravdivá rada. Abychom si udrželi dobrou imunitu, měli bychom jíst hodně ovoce a zeleniny. To zná každý. Já jsem ale nedávno objevila Goji neboli kustovnici čínskou. Je to rostlina, která pochází z himalájského podhůří. Obsahuje vitamíny C, B1, B2, B6, E a má i protizánětlivé účinky. Já jí nejraději jím samotnou sušenou, ale může se přidávat třeba do jogurtu. Stačí malá hrst denně.
Dalším mým oblíbeným pomocníkem je rakytník. Ten je už více rozšířený. Dělají se z něj sirupy, kompoty i džemy. V lékárně se dá koupit rakytníkový olej. Já si ho dávám i sušený do čaje. Obsahuje stejné vitamíny jako kustovnice a navíc i kyselinu listovou.
Neobjedu se ani bez zázvoru. Také se doporučuje jíst třeba kysané zelí nebo echinaceu.


Otužujte se

Na podzim vždycky startuju saunovou sezónu. Snažím se chodit alespoň jednou týdně. Nejen, že je to zdravé, ale zároveň si tam krásně odpočinu a zregeneruju tělo. Tím, že se střídá horko a chlad, dochází ke zlepšení krevního oběhu. Pocením se z těla dostávají škodlivé látky a výsledkem je celková otužilost.
Kdo ale preferuje spíš zimu před teplem, může vyzkoušet kryosaunu. Ta se od té kasické finské liší v tom, že je to léčba suchým mrazem o teplotě -110°C až -160°C. Procedura také trvá podstatně kratší dobu, cca 1-3 minuty a poté následuje asi čtvrthodinové cvičení např. na rotopedu. Účinky kryosauny jsou také velice pozitivní. Kromě jiného funguje jako prevence proti chřipce a rýmě, působí proti depresi a psychickému zatížení a podporuje metabolismus. 

A jaké jsou vaše triky, jak odolat nachlazení a podzim přežít ve zdraví?

Žádné komentáře :

Okomentovat