Pages

Search This Blog

Blog o běhání, tréninku, posilování, cvičení a sportu obecně. Patří sem ale i oblečení naší oblíbené sportovní značky Nike. Ke sportu patří i jídlo, takže se dozvíte i o tom jaká má být zdravá výživa. Běžecký trénink, běžecké boty, posilování, recepty.

úterý 29. října 2013

Intolerance potravin


Včera jsem si při obědě četla článek na intoleranci potravin. Musím říci, že mě celkem zaskočilo, na co všechno může být mé tělo intolerantní a já to vlastně ani nevím. Poslední tři měsíce mi bývá špatně od žaludku a začala jsem podezřívat, že za to může má oblíbená káva s mlékem, jogurty a cottage. Vždycky se po jakémkoliv mléčném výrobku nafouknu jak balon a děsím se posměchu z mého obřího břicha nebo podezření z utajovaného těhotenství .

Říkala jsem si, že je na čase zkusit mléko vyřadit a uvidím, zda-li mi bude lépe. Článek o intoleranci mi padl přímo do noty. Na internetu jsem zjišťovala, kolik by stálo udělat si krevní testy. Ty by mi přesně zjistily, které potraviny mé tělo snáší hůře a které mu nevadí. Našla jsem si v Praze několik pracovišť, ale po zjištění ceny, která odpovídala průměrné dovolené u moře, jsem si řekla, že si to raději otestuji sama. Půjčila jsem si od kamarádky knížky o bio potravinách, zdravé kuchařky a začala číst.

Po přečtení několika stran jsem měla chuť udělat radikální úklid ve své skříňce s potravinami a podrobně prozkoumat ledničku. Úklid jsem udělala, ale ne zas až tak radikální. Celozrnných mouk, bulguru, polenty, červené čočky, cizrny a pohanky bylo v zásobě dost. Dále bylo potřeba dokoupit pár ingrediencí, které v knížce doporučují. Po skříňce přišla na řadu lednička, bylo jasné, že cotagge a bílý jogurt, se v lednici delší dobu neukáží a že místo polotučného mléka bude v poličce stát mléko sojové.

V kuchařce jsem si vybrala pás zajímavých receptů, sepsala nákupní seznam a vyrazila na nákup. Místo klidně prožitého státního svátku jsem skoro celý den lítala po kuchyni a vařila. Přítel byl ze začátku rád, že taky konečně něco uvařím, když ale zjistil, co vlastně vařím, už se tolik netěšil. :-) Nakonec byl ale mile překvapen, že to není zas až tak hrozné a dá se to jíst, dokonce si přidal.

První den v měsíci nebo pondělí bývá ideální den pro předsevzetí a zavedení nových pravidel a návyků. Já využiji první listopadový den a dám nejméně na měsíc sbohem mléčným výrobkům a pokusím se co nejvíce omezit pečivo. Bude to těžká zkouška, už jen proto, že budu 2 týdny v USA , kde si se zdravou výživou moc hlavu nelámou. Zkouška je ale od slova zkusit, takže jdu do toho. Jsem na to sama zvědavá, jestli pocítím nějaké radiální změny a bude mi lépe.

Máte někdo podobnou zkušenost s intolerancí potravin? Tip na zdravý recept? Určitě napište!

2 komentáře:

  1. Jednu dobu jsem ujížděla na celozrnných vločkách s ovocem a bílým jogurtem, ale po čase mě z toho začala pálit žáha. Ze začátku jsem nevěřila, že by za to mohl právě jogurt, ale když jsem ho na nějaký čas vyřadila, problémy s pálením přestaly. A popravdě mi jogurt vůbec neschází:-) A spíš než zdravý recept bych ti doporučila navštívit třeba restauraci Maitrea v Praze, vaří tam výýýborné vegetariánské jídlo, které překvapivě chutná i mužskému pohlaví:-) A je tam naprosto úžasná atmosféra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evelíno, děkuji moc za reakci. Já jsem taky tak půlroku zpátky snídala pouze jogurt a vločky. Teď jsem si jogurtovou snídani dopřávala jen občas. Uvidíme, ode dneška jsem vyřadila všechno z mléka, tak jsme zvědavá ja na to bude tělo reagovat. O Maitree jsem slyšela, musím tam někdy zajít.

      Vymazat

Copyright @ Holky ve formě. Blog Design by KotrynaBassDesign