čtvrtek 19. září 2013

Svačina není jen pro děti

Když se řekne svačina, většina z nás si představí školáka, který o přestávce ukusuje v lepším případě chleba, v horším případě čokoládovou tyčinku. Málokomu se vybaví žena pracující v kanceláři, která jí s úsměvem na rtech menší zeleninový salát. 

V dnešní uspěchané době se často z nedostatku času šidí pohyb, jídlo a pití. Když se na ta tři slova podíváte ještě jednou, vidíte to co já?! Bez pití, jídla a pohybu nemůže lidský organismus fungovat, natož pak podávat pracovní výkony. 

Když přestanete pravidelně jíst, budete pít jen kávu a budete jezdit jen autem, vaše tělo vám to nedaruje a draze zaplatíte. Můžete se těšit na bolesti hlavy, žaludeční vředy, nadváhu a psychickou nerovnováhu. 

Co si představíte pod slovem jídlo? Pravděpodobně oběd, večeři a někdo z vás by neošidil ani snídani.
A co svačina, říká vám to něco? 
Svačina je součástí jídelního režimu celého dne, a pokud chcete, aby tělo fungovalo na plné obrátky, svačinu ihned zítra zařaďte. 
Mezi snídaní a obědem, tedy pokud se nesnídá káva a neobědvá se ve 4 hodiny odpoledne, bývá 4-5 hodin pauza. Tato pauza mi neměla být bez jídla, měla by do ní být zařazena právě svačina. 

Řeknete si, tak fajn, když svačina, tak svačina, ale co si k ní mám dát? Záleží samozřejmě na vaší chuti, jestli máte rádi mléčné výrobky, ovoce, zeleninu nebo si potřebujete dát něco sladkého. Vše se dá přizpůsobit, jen svačinu připravit a vzít si jí sebou do práce.

Co svačit a kdy?

Dopoledne si ještě můžete dát sacharidy ve formě ovoce či menšího kousku pečiva. Odpoledne by místo ovoce měla být zelenina a pokud potřebujete pečivo tak volit raději knackenbrot. 

Nebojte se toho, dejte si hodinu a půl před obědem jablko s jogurtem, a uvidíte, že nebudete chvíli před obědem šilhat hlady a nepřejíte se. Takže od zítřka bez svačin nevycházet z domu :-) !!! 

Zde přináším několik tipů na vhodné svačiny: 

  • Ovoce s bílým jogurtem 
  • Jogurtový nápoj 
  • Eidam/šunka s porcí zeleniny 
  • Cotagge sýr a porce zeleniny 
  • Malý ovocný salát 
  • Knackenbrot se šunkou/sýrem/cotagge sýrem 
  • Tvaroh se lžičkou marmelády/medu 
  • Malý zeleninový salát 
  • Tofu s porcí zeleniny

Žádné komentáře :

Okomentovat