pondělí 12. srpna 2013

Snídaně je základ

Hrst čerstvých fíků zajistí vašemu tělu 20% 
denní dávky vlákniny. 
Asi nejčastějším tématem mezi ženami je jídlo. Co jíst, nejíst, kdy jíst, jak jíst a dalších spousta otázek. Rády se o tom bavíme, diskutujeme, ale většina z nás se pak stejně odbornými radami neřídí.

Jsme lidé, ne roboti, je tedy samozřejmé, že dodržovat všechny zásady zdravé výživy je v podstatě nereálné. To ovšem neznamená, že se nebudeme snažit dodržovat alespoň něco a budeme jíst co chceme a kdy chceme.

Je důležité si uvědomit, že jídlo je lék a měli bychom si ho vážit a dělat si z jídla příjemnou věc a hlavně si na jídlo udělat čas. V dnešní době se jídlo odbývá – rychlé velké kafe v autě k snídani, oběd ve 14 hodin ala "zdravá bageta", v 17 hodin další velké kafe a večer kolem desáté zeleninový salát.

Zdravou bagetou ani salátem zanedbanou snídani a vynechané svačiny nezachráníme. Nelze ze dne na den změnit své stravovací návyky a stát se chodícím přikladem správné životosprávy, ale drobné postupné změny uskutečnit rozhodně jdou a to hned další den ráno zdravou a správně načasovanou snídaní.

Snídaně by měla být největším jídlem dne

Jogurt, velká kava či jedny sušenky tomu rozhodně neodpovídají. Udělejet si na snídani čas a vychutnejte si začátek nového dne 20 minutami klidu s dobrým jídlem.

Každý máme po ránu jiné chutě. Někdo je na sladké, někdo na slané, proto je nejlepší volbou kompromis. Snažte se snídat rozmanitě, pokaždé něco jiného, či s malou obměnou.

Jako slanou volbu můžete zvolit tmavé pečivo s lučinou, cottage, gervais, či jiným podobným mazacím sýrem. Doplňte o plátek šunky či sýra. Pokud snídáte doma udělejte si míchaná vajíčka, vejce natvrdo a přidejte porci zeleniny.

Oblíbená sladká snídaně je müsli s jogurtem či mlékem. Na müsli pozor, je v nich spousta cukru. Vhodnější verze jsou obyčejné ovesné vločky namočené ve vodě smíchané s jablkem a medem. Dále můžete snídat teplou kaši, ať už jáhlovou, ovesnou nebo rýžovou, výběr už je na vás – je jich celá řada.

Další nedílnou součástí snídaní je pití. Dopřejte si pořádně velký hrnek čaje či velkou sklenici vody. Pokud mate rádi džus tak nařeďtě 1:1 s vodou. Kávu si můžete dát samozřejmě také, jen mějte na paměti, že káva není pití a je potřeba ke kávě vypít sklenici vody.

Zkuste si na zítřejší den nařídit budík o 20 minut dříve a připravit si bohatou snídani dle vaší chuti. Uvidíte, že vaše pracovní nasazení bude energičtější, vaše nálada bude pozitivně naladěna a vaše tělo vám bude děkovat.

Vyhlašuji anketu na téma: Co snídáte vy?

Těším se na vaše tipy a doporučení :-)

4 komentáře :

  1. Miluju snídaně :) nejčastěji jsou to asi kaše, nebo toast s arašídovým máslíčkem :)

    OdpovědětVymazat
  2. A jaké kaše snídáš, slané, sladké :)?

    OdpovědětVymazat
  3. A má se snídat před ranním během? Nebo až po něm?

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud běháš s cílem zhubnout, je lepší běžet nalačno, efektivněji se pak spalují tuky. Pokud běháš pro radost, což je ta lepší varianta, je vhodné si dát alepsoň kousek jablka, banán, aby jsi už rozproudila metabolismus a začal hned po ránu pracovat :)

    OdpovědětVymazat