pátek 2. srpna 2013

Kruhový trénink

Bude tomu už rok, co jsem začala pravidelně navštěvovat kruhové tréninky. Potřebovala jsem nějaké zpestření ke svým ostatním tréninkům a propojit své sportovní aktivity.

Jedná se o cvičení založené na po sobě jdoucích stanovištích procvičující různé svalové partie. Doba strávená na stanovišti a počet kol je různorodý, nejčastěji se se však na každém stanovišti cvičí 20-30 sekund a celkem se během hodiny absolvují 3 kola. Je to ideální trénink pro zpevnění těla a zlepšení fyzické kondice. Není vhodný pro úplné začátečníky, jelikož je velmi důležité zvládnout techniku jednotlivých cviků.

Jak takový trénink probíhá?


V úvodní části zahřejete organismus rozběháním, prvky běžecké abecedy, poskoky, dřepy nebo výpady. Nebude chybět ani mobilizace kloubů a protažení větších svalových partií. Poté vám trenér představí jednotlivá stanoviště a upozorní vás na co si u jednotlivých cviků dávat pozor. Stanoviště znáte, zahřátí jste, nezbývá nic jiného, než zahájit první kolo. V průběhu cvičení byste měli myslet na nadcházející dvě kola a první kolo tzv. nepřepálit. V posledním kole byste do cvičení měli dát zbytek sil.

Výhodou kruhových tréninků je, že během 60 minut procvičíte několik částí těla, a po skončení hodiny máte pocit, že jste rovnoměrně procvičili celé tělo. Šetří to váš čas a výsledky jsou po pár trénincích vidět. Stanoviště jsou každý trénink jiná, nemusíte mít tedy strach, že vám trénink zevšední a nebude vás bavit.

Pokud nevíte, co si v dnešní nabídce fitness center vybrat, neváhejte a vyzkoušejte kruhový trénink. Litovat rozhodně nebudete! :-)


Žádné komentáře :

Okomentovat