Pages

Search This Blog

Blog o běhání, tréninku, posilování, cvičení a sportu obecně. Patří sem ale i oblečení naší oblíbené sportovní značky Nike. Ke sportu patří i jídlo, takže se dozvíte i o tom jaká má být zdravá výživa. Běžecký trénink, běžecké boty, posilování, recepty.

úterý 16. července 2013

Běhání do kopce

Málokomu by se chtělo dobrovolně vybíhat kopce. Raději koukáme po přívětivějším terénu v podobě rovných úseků...



Nechce se nám trápit náročnými výběhy, při kterých máme pocit, že "vyplivneme plíce". A to je kámen úrazu, protože kvůli tomu běháme stále dokola své oblíbené okruhy a jakákoliv změna v podobě kopce je pro nás trestem. Pokud ale chcete zlepšit svůj výkon pomůže právě vybíhání kopců.
Tím už předesílám, že běhání do kopců je vhodné pro zkušenější běžce a ne pro začátečníky! Tento trénink absolvujte maximálně jednou za týden. Je to velmi náročné jak na svalovou soustavu, tak i na kardiovaskulární systém, proto to raději nepřehánějte.

CO MI BĚHÁNÍ DO KOPCE PŘINESE?
Pokud zařadíte běhání kopců do svého tréninku, běh se stane výbušnějším a vy budete silnější.
Jediné co potřebujete je najít vhodný "kopec", nejlépe v terénu, kde uběhnete přibližně 60 metrů. Aby byl běh účinný, měli byste kopec vyběhnout v dostatečné rychlosti. Zdolat jej během tréninku jednou ale nestačí. Je vhodné vyběhnout nahoru opakovaně. Výběhy prokládáme výklusem a vydýcháním.

Kopce si můžeme rozdělit do třech základních kategorií na krátké, střední a dlouhé.

Krátké kopce se pohybují mezi 60 až 100 metry. Kopec se snažte vyběhnout skoro na maximum, ale šetřete síly, mělo by totiž následovat 5 až 6 opakování. Mezi jednotlivými výběhy kopců neodpočívejte chůzí, ale volným výklusem. U těchto výběhů nejlépe potrénujeme výbušnost.

Délka středních kopců se pohybuje mezi 200 až 400 metry. Je několik variant, jak kopec vyběhnout. Buď můžete celou délku kopce vyběhnout stejným tempem a zpět vyklusat. Nebo pokud chcete zvolit náročnější verzi, tak vás čeká polovina kopce tempem středním a druhou polovinu vyběhnout co nejrychleji.

Závěrem pár slov ke kopcům dlouhým. Jejich délka se pohybuje mezi 500 až 1000 metry. Pro jejich vyběhnutí volte maximálně 75% svého maxima. Výběh opakujte 2x až 3x, rozhodně ne vícekrát!

Přemýšlíte už, kterým kopcem zítra začnete? Hlavně si ze začátku nevyberte hned ten nejstrmější a nejdelší.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Copyright @ Holky ve formě. Blog Design by KotrynaBassDesign